Design ως κινητήριος μοχλός για την επίτευξη των στόχω μας

Αρχικά, χρειαζομαστε να διαμορώσουμε μία αφετηρία, μια ιδανική πύλη που να ανταποκρίνεται στις αξιώσεις της ομάδας στόχου και που να ενεργοποιεί τις αισθήσεις σε ατομικό επίπεδο. Η στόχευση, τα αποτελέσματα και η διαδραστικότητα, αλλά και η μοναδική αισθητική, είναι σημαντικά, καθώς και η προσπάθεια αποφυγής γνωστικής κόπωσης του χρήστη/αποδέκτη. Κυρίως, καθώς ο χρήστης/αποδέκτης αναμένεται να γίνει ο ίδιος σχεδιαστής του διαδραστικού επιχειρησιακού σχεδιασμού. Σε αυτό το στάδιο υπεισέρχονται προυποθέσεις για τους στόχους που οι ενδιαφερόμενοι επιδιώκουν να επιτύχουν. Ο στόχος είναι ο αποδέκτης του διαδραστικού σχεδιασμού να ανταποκριθεί σε μια διαδικασία ευχάριστης απόκτησης γνώσης και λειτουργικής έμπνευσης. Το UX design είναι συνεπώς η πιο δημιουργική κινητήριος δύναμη για την επίτευξη στόχων.

 

Αλλά, ποιοι είναι οι βασικοί μηχανισμοί για ένα λειτουργικό design;

Η παραπάνω περιγραφή φαίνεται ως μια γρήγορη λύση, αλλά δεν είναι. Ας σκεφτούμε αντιθέτως ότι η λογική των γρήγορων λύσεων δεν είναι κατάλληλη για την digital οικονομία, καθώς ο χρήστης βρίσκεται μόλις ένα κλικ από τον να κάνει κάτι άλλο. Αυτή η συμπεριφορά έχει μεγάλη σημασία και εκτός διαδικτύου σήμερα. Είναι αυτές οι ειδικές μικρο-στιγμές, κατά τις οποίες οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να αγοράσουν μια ιδέα, ένα προιόν ή μια υπηρεσία που κάποιος έχει μοχθήσει για να το δημιουργήσει, ενώ ο χρόνος που μεσολαβεί θα πρέπει να είναι μια ευχάριστη εμπειρία μάθησης εν γένει.

 

Με αυτόν τον τρόπο οικοδομεί κανείς μια έντιμη επικοινωνία με το κοινό, με την ομάδα στόχο. Τα χαρακτηριστικά αυτής της σχέσης είναι η ανοιχτή επικοινωνία, η απλότητα και επιπλέον ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός εκκινεί από τον χρήστη και τον εμπνέει να διαδρά, να ”παραμένει” και να συνεχίζει

 

στο επόμενο βήμα. Για την επίτευξη αυτού του στόχου θα πρέπει ο σχεδιασμός να ενισχύει την προσπάθεια του χρήστη, ώστε σχεδόν ενστιγκτωδώς να κατανοεί τον στόχο και τα πλεονεκτήματα αυτού, την ίδια στιγμή που η διαδικασία αυτή καθεαυτή θα περιλαμβάνει ”εκπλήξεις”, αν ο χρήστης παραμείνει ενεργός και σημείωσει πρόοδο προς το επόμενο στάδιο. Ταυτοχρόνως, η διαδικασία αυτή εγκυμονεί παγίδες, όπως για παράδειγμα κεκρυμμένα έξοδα χρήσης και άλλα επακόλουθα που θα πρέπει να αποφευχθούν. Σε αυτή την περίπτωση ο χρήστης μπορεί να εγκαταλείψει την επικοινωνία/ συνεργασία με μόνο ένα κλικ και εντός ολίγων δευτερολέπτων. Με άλλα λόγια ο λειτουργικός στρατηγικός σχεδιασμός απαιτεί διακριτότητα σε ό,τι αφορά τις συνθήκες χρήσης και θα πρέπει να οδηγεί σε φάσεις, όπου ο χρήστης διαπιστώνει ευχάριστα την πρόοδό του, πράγμα που ενισχύει την συμμετοχή και την αφοσίωση σε αυτήν την διαδικασία.

 

Συγγραφέας LarsGöran Boström© Συγγραφέας του βιβλίου ”Learning Design in practice for Everybody”

Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *